Ruszyła II edycja kampanii „Rak. To się leczy!”.
4 lutego, w Światowym Dniu Walki z Rakiem, wystartowała II edycja „Rak. To się leczy!”. Na konferencji prasowej inaugurującej kampanię organizatorzy oraz jej partnerzy przedstawili podstawowe cele, działania oraz idee akcji. W tym roku – podążając za Europejskim Kodeksem Walki z Rakiem, apelują: nie pal, odżywiaj się prawidłowo (unikaj otyłości), bądź aktywny fizycznie, unikaj mocnego opalania. Wskazują 4 proste zasady, które każdy z nas może wdrożyć do swojego życia już dziś i z dużym prawdopodobieństwem uniknąć choroby nowotworowej!
- Trzeba mówić o tym, że nie warto bać się choroby i należy wykonywać badania profilaktyczne, ponieważ wczesne wykrycie choroby, zwiększa szanse na wyleczenie” – zapewniał prof. Cezary Szczylik – onkolog w Wojskowym Instytucie Medycznym. – Co więcej w Polsce zaczynają być widoczne pierwsze efekty kampanii nakłaniających do badań profilaktycznych, ponieważ przy wciąż rosnącej zachorowalności na choroby nowotworowe, zaczyna spadać umieralność – dodaje.
Kampanii „Rak. To się leczy!” towarzyszyć będą rysunki autorstwa Henryka Sawki, których bohaterowie przemówią głosem Zbigniewa Zamachowskiego oraz Bronisława Cieślaka. Poza tym kontynuowane będą także akcje z bezpłatnymi badaniami i konsultacjami lekarskimi w galeriach handlowych oraz na muzycznym road-show, a także plebiscyt, biegi rodzinne oraz koncert zagranicznej gwiazdy. Wkrótce zaprezentowana zostanie również odświeżona kreacja aplikacji do samobadania piersi „PiersiBadacze”.
W konferencji udział wzięli: prof. dr hab. n. med. Cezary Szczylik – onkolog w Wojskowym Instytucie Medycznym, Henryk Sawka – rysownik, ambasador kampanii „Rak. To się leczy!”, Marek Kustosz– przedstawiciel organizatora kampanii „Rak. To się leczy!”, Krystyna Wechmann – Wiceprezes Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych , Marta Pokutycka-Mądrala – Rzecznik Prasowy ING Życie, Agnieszka Piskała – starszy specjalista ds. żywienia Nestlé Polska, Małgorzata Rosołowska-Pomorska – Prezes firmy Adrian oraz Grzegorz Filipek – Oknoplast S.A. Poprowadził ją ambasador kampanii – Tomasz Kammel.